"VIS MEDICATRIX NATURAE"
All rights reserved

Tuesday, September 15, 2015

Meer over CBD olie, more about CBD oil


  Ik kan er niet omheen, de grote toenemende belangstelling voor de genezende eigenschappen van de Cannabisplant, het houdt mij dagelijks bezig. Ondanks de oppositie, met een hevige verzet van de overheid en de farmaceutische bedrijven die de helende werking van de plant bagatelliseren, ontkennen dan wel tegenspreken, begint het, mede dankzij de vele publicaties in binnen en buitenland en door getuigenverklaringen van patiënten die er baat bij zeggen te hebben, steeds meer tot de mensen door te dringen dat het hier niet gaat om zomaar een jointje roken maar dat er sprake is van een zeer effectieve werking die van de plant uitgaat. De toepassingen lijken eindeloos te zijn.. maar daar verklaar ik niets nieuws mee want dat is al eeuwenlang bekend. 

  In de 40 jaren dat ik me met andere dan de reguliere geneeswijzen heb beziggehouden, heb ik het een en ander opgestoken over minder gangbare behandelingen en ben in de gelegenheid geweest ze ook toe te passen. 

  Inmiddels kan ik me ook wel 'ervaringsdeskundige' noemen vwb de toepassing/gebruik van Cannabis . Het recreatieve gebruik had me de ogen al eerder geopend, de medicinale werking ervan heb ik nu ook de afgelopen jaren aan den lijve ondervonden. Daarover heb ik al eerder gepost...



 De feedback op deze artikelen laat een duidelijke behoefte zien aan info over dit onderwerp. De reacties/commentaren spreken duidelijke taal, e-mails, persoonlijke berichten, forums (met allerhande gerelateerde onderwerpen) en telefoontjes, de interesse neemt toe.  Maar vooral vragen over de steeds meer gewaardeerde toepassing van CBD/THC olie.. verklaringen van patiënten, verkrijgbaarheid/recept via arts/apotheek. Vergoeding verzekering, wetgeving enz.


  Ik heb hiervoor een aantal links verzameld naar pagina's of sites die daar antwoord op geven en up to date zijn. Ned en Eng.

Hier een heel duidelijk interview dat alle aspecten belicht:

700 uses of Cannabis. (pdf)


What is  Cannabinol.?

St. Patiënten Groep Medicinale Cannabis Gebruikers

Hemp Dispensary Haarlem

Cannabis and Diabetes   and Cannabis-linked-to-prevention-of-diabetes-

Terminal cancer and oil

Interview met het hoofd van het Nederlandse Bureau voor Medicinale Cannabis, dr. van de Velde (dewereldmorgenbe).

Hoe heilzaam is Cannabis (Nat. Geo.)

ALS and Cannabis

Epilepsie en CBD olie 

Young boy survives cancer with CBD oil 

International Association for Cannabinoid Medicines

National Cancer Institute  about-cancer/treatment/cannabis 

THC deficiënt, cannabinoïden. endogene cannabinoïde-system

Boycot van Cannabis

Dure zorg

Hoger beroep Dode de Jong

Startpagina Medicinale Cannabis.




No comments: